Dynamisch aan het roer
Voor Technatoren
Als technator komt er heel veel op je af. In een dynamisch geheel van leerlingen, docenten, schoolleiding, de stichting, opdrachtgevers en experts ben jij de spin in het web. Er wordt veel van je verwacht: dat je een groep docenten en toa’s aanstuurt, opdrachtgevers binnenhaalt, het technasium binnen de school profileert en nog veel meer. Vaak moet je al die dingen bereiken met beperkte middelen. Je bent bijvoorbeeld niet formeel lid van de schoolleiding maar moet toch een team aansturen. Het is dan ook goed mogelijk dat je daarin soms vast loopt.
Herkenbaar?
- Ik krijg mijn teamleden niet mee in mijn ideeën.
- Ik loop aan tegen de hoge verwachtingen van mijn schoolleiding.
- Ik vind het heel lastig om feedback te geven aan mijn collega’s.
- Ik zie mezelf het werk van anderen doen.
- Ik voel me verantwoordelijk voor zoveel zaken dat ik het overzicht verlies.
- Ik heb moeite met delegeren.
- Ik voel me niet meer gelukkig in mijn rol als technator.
Wil je graag:
- Rust, overzicht en zelfvertrouwen.
- Een constructieve relatie met je team.
- Plezier in je werk als technator.
- Een goede balans tussen inspanning en ontspanning.
Maar wil je bovenal: persoonlijke groei en ontwikkeling van jezelf? Dat heb je in je! Je moet het er alleen nog uithalen. Ik kan je daarin begeleiden.
Mijn verhaal als technator
Ik ben Wouter de Vries, werkzaam als technator en professioneel coach. Sinds acht jaar werk ik in het onderwijs. De afgelopen jaren ben ik me steeds meer gaan toeleggen op het coachvak. Ik heb twee intensieve opleidingen gevolgd en ben gediplomeerd op NOBCO-practioner niveau. Naast dat deze ontwikkeling mij veel diepgang heeft opgeleverd in het coachen van leerlingen haal ik veel plezier uit het begeleiden van (onderwijs)professionals. Met dit initiatief wil ik de technasiumwereld van ontwikkeling en energie voorzien.